Kanadský roadtrip I.

Na začátku roku jsem si pořídila vytuněný cestovní batoh a chichotala jsem se radostí kolik toho letos podniknu. A pak přišel Covid19 a místo letenek jsme kupovali roušky a dezinfekci. Cesty do zahraničí v létě nepřicházely v úvahu, tak jsme se po nedlouhém dumání rozhodli pro kanadský roadtrip po poloostrově Gaspesie. To místo mi úplně vyrazilo dech!

Celý roadtrip jsme naplánovali na 8 dní, ale já bych tam klidně zůstala i měsíc :) První a poslední dva dny naší cesty jsme trávili na cestě, zastavili jsme na spoustě krásných míst a spali jsme v motelech. Zbývající 4 dny jsme kempovali u moře mezi Percé a Gaspé a odtud jsme vyráželi na celodenní výlety, výšlapy a aktivity. Celá cesta kolem poloostrova vede podél vody, takže i samotné řízení byl skvělý zážitek!

DEN 1
Na cestu jsme vyrazili brzy ráno z Montrealu. Naší první zastávkou byl Parc des Chutes-de-la-Chaudière.
Den byl jako korálek. Došli jsme skoro až k vodopádům, smočili si nohy a já se hecla i na most. V parku jsme si udělali piknik a pokračovali v jízdě.
Naší druhou zastávkou byl La Pocatière. Na tomhle místě jsme už byli několikrát v minulosti, ale tentokrát poprvé bez našeho psa. Bohužel pejska už nemáme, ale zastavili jsme se na něj na chvilku zavzpomínat.
Další zastávkou bylo městečko Kamouraska. Prošli jsme se po pláži, dali si zmrzku a nakoupili nějaké sladkosti na cestu.
Odpoledne jsem se zastavili v populárním minipivovaru Tête d’Allumette. Hned za pivovarem podél řeky je velká louka, kde jsme si dali na posilněnou samozřejmě pivo. Tohle byl jeden z těch momentů, který jsem si uložila navždy do paměti…
Dále jsme pokračovali kratičkou zastávkou a procházkou kolem vodopádů v Parc des Chutes v městečku Rivière-du-Loup.
Když začalo zapadat slunce projížděli jsme kolem L’Isle Verte. Uznejte sami, že jsme si ten západ nemohli nechat ujít. Ty panoramata!
První noc jsme spali v motelu v Trois-Postoles. Ne náhodou jen pár kroků od výrobny sýrů Fromagerie des Basques, kde jsem si před zavíračkou stihla nakoupit sýry do zásoby na celou dovolenou :)
DEN 2
Celý druhý den jsme strávili v národním parku Parc national du Bic. Šli jsme na několika hodinový výšlap, část parku projeli na kolech, vykoupali se a udělali si piknik. Bylo tam tak nádherně!
Ani druhý den nebyl západ slunce k zahození. Zastavili jsme někde po cestě a pozorovali jsme tuleně jak odpočívají na kamenech.
Poslední zastávkou druhý den byl tento krytý most Pont François-Gagnon v Saint-René-de-Matane. Do druhého motelu v Cloridorme jsme dorazili v noci totálně vyšťavení…
DAY 3
Ranní pohádkový výhled z postele! Všechno vonělo mořskou solí!
Dali jsme si kafe, prošli se po pobřeží a vyrazili jsme na cestu do kempu.
Jeden z našich plánů na letošek bylo kempování u moře, což se nám nakonec podařilo :) Kemp byl perfektně umístěný mezi Gaspé a Percé a nad tím výhledem mi skoro ukápla slza!
Hned co jsme postavili stan jsme se vydali na první výlet do Percé a okouknout poprvé Percé Rock 😊
Jedním z míst, které jsem musela 100 % vidět, byla tahle smaragdová řeka (La Chute de la rivière aux émeraudes). Podle zpráv online to moc nadějně ale nevypadalo. Všichni psali, že je kvůli Covid19 přístup hlídaný a schody k řece odmontované. I přesto jsme to riskli a vydali se na výšlap. A vyplatilo se!
Voda byla sice ledová tak, že jsem během minuty chytala křeče úplně všude a byla jsem ráda, že mi šokem neslezly nehty :D Ale zážitek to byl skvělý a ta smaragdová barva se nedá ani popsat!

Zajímá vás jak pokračovalo moje kanadské dobrodružství? Nezapomeňte na druhý článek s pokračováním příští týden :)