Kanadský roadtrip II.

Krásné ráno! Co všechno se dá stihnout během týdenního roadtripu v Kanadě? O tom je dnešní článek! Spousta fotek a šíleně vtipná historka, která málem zkazila celou dovolenou :D

Fotky z první poloviny naší cesty po poloostrově Gaspesie můžete najít tady.

DEN 4
Čtvrtý den jsme měli v plánu výlet na ostrov Bonaventure, ale z časových důvodů jsme ho museli odložit na další den. Místo toho jsme si udělali takový „odlehčený den“. Dopoledne jsme si v kempu vypůjčili kayak a vydali se na pár hodin podél pobřeží.
Odpoledne jsme si vyjeli do městečka Gaspé. Po cestě jsem si natrhala u cesty maliny, prošli jsme se městečkem a dali si něco na zub. Po cestě zpět do kempu jsme si koupili čerstvé ryby a ugrilovali jsme si večeři.
DEN 5
Následující den jsme se konečně vydali lodí na ostrov Bonaventure. Ten výhled na městečko Percé a Percé Rock je jako z pohádky. Bylo to jedno z nejkrásnějších míst, které jsem kdy viděla. Ostrov jsme opouštěli se západem slunce a málem mi slza ukápla. Kdybych mohla, žila bych tam.
Kdysi na ostrově žilo pár rodin, ale teď je vybydlený, stala se z něj přírodní rezervace. A co má chránit? Především tuhle OBŘÍ kolonii ptáků Gannet. Loď kotví úplně na opačné straně ostrova, takže jsme podnikli další výšlap a rozhodně stál za to! Škoda, že se nedá přenést i zvuk, protože tahle banda byla šíleně hlučná!
DEN 6
Další den jsme se vydali do národního parku Forillon. Den jsme zahájili jak jinak než dalším výšlapem. Tentokrát na vyhlídku – pokud hodně přimhouříte oči tak ji uvidíte úplně nahoře uprostřed :D
Ta příroda!
Ve Forillon parku je i tahle nádherná pláž! Voda křišťálově čistá, ale samozřejmě studená jak blázen. My jsme byli ale tak splavení z výšlapu, že nám ta ledárna přišla vhod a pěkně jsme se zrelaxovali.
Později odpoledne se nám ještě poštěstilo stihnout odliv v Percé a já si splnila hlavní položku na mém Gespesie bucket listu – dojít až k Percé Rock.
Den jsme zakončili pořádnou večeří a dali si pivo v Pub Pit Caribou.
DEN 7
7. den byl náš poslední a pak jsme museli vyrazit na cestu zpátky domů. Ráno jsme sbalili kemp, prošli se naposledy po pláži,…
Pokochali jsme na naposledy výhledem v kempu.
První zpáteční zastávkou bylo opět městečko Percé. Naposledy nás přivítal Percé Rock.
Prošli jsme se, nakoupili nějaké dárky domů a dali si naposledy zmrzku s tím úžasným výhledem.
Zbytek dne jsme strávili na cestě. Po několika hodinách jsme se vyhládlí jak vlci zastavili v La Fourchette na dlabanec. Přespali jsme na půli cesty v Amqui.
DEN 8
Úplně poslední den našeho dobrodružství jsme se zastavili v Sainte-Flavie u Centre d’Art Marcel Gagnon podívat se na tyhle figuríny vstupující do moře.
Dali jsme si oběd v Cantine des Navigateurs. Jedna z nejlepších restaurací s mořskými plody. Pan majitel sám vaří, mluví s hosty a ryby jsou úplně čerstvoučké.
Předposlední zastávkou bylo Rimouski ponorka Onondaga a místní maják. V téhle ponorce už jsem před pár lety byla, tentokrát byla přístupná jen zvenku. Pro velký úspěch jsme se ještě zastavili doplnit sýrové zásoby do Fromagerie des Basques (Trois-Pistoles).
Lepší dovolenou jsem si v letošním roce, se vším co se událo, nemohla ani přát. Nic lepšího než cestování a poznávání nových míst podle mě neexistuje!

Co by to bylo za cestu bez vtipné historky? Já si ráda na cestách sbírám kameny jako suvenýr. Můj přítel rád vyhazuje „bordel“ z auta. U Percé Rock se mi podařilo najít jeden malinký kámen, který měl stejný tvar jako celý Percé Rock! Úplně jsem se tetelila radostí! Abych ho neztratila, balím ho do ubrousku, důrazně upozorňuju přítele, že TADY V TOM UBROUSKU JE MŮJ KÁMEN, OD TOHO RUCE PRYČ!!! a nechala jsem ho v autě. Poslední den se sbalení vydáme na cestu domů a já se po hodině začínám pídit po mém ubrousku s kamenem. Přítel mi oznámí, že všechen bordel z auta vyhodil ráno v kempu do popelnice. Následuje hádka, otočka, hádka, přebírání odpadků v kempu (čehož se neúčastním), ale marně… Opět vyrážíme na cestu, já nemluvím, přítel se omlouvá. Po další hodině auto zastavuje s kvílením pneumatik a přítel začne šacovat kufr. Za minutu řve radostí! Mou smotanou papírovou kuličku si strčil ráno do kapsy když vyhazoval odpadky a zapomněl na to! Pokračujeme v jízdě, já nadšená že je kámen na světě, přítel „nadšený“ že se hrabal v odpadcích úplně zbytečně :D :D :D